топ съвети за дистанционно менажиране на екипи в пандемична обстановка

Дистанционно менажиране на екип в COVID ерата

Да си умел в дистанционно менажиране на екипи е цяло изкуство, което ни се наложи да усвоим в COVID ерата. Съдейки по разпространението на последната пандемична вълна, след няколко месеца ни чака нова. Това означава, че дистанционната онлайн работа остава вариант номер едно за голяма част от офисите. Вече много сме писали по темата от какво се нуждае един добър home office, така че няма да се повтаряме. Няма как обаче да минем без най-важното – бърз и сигурен интернет. Без такъв си за никъде. А останалото са нашите изпитани съвети за мениджърите и шефовете и комуникацията с техните екипи, обречени на работа от вкъщи.

Не бъди маниак в контрола

Последните почти две години ни научиха на много неща. Между тях е и това, че хората работят по различен начин от домовете си. И че това кога работят е без значение стига работата, която трябва да свършат, да е свършена добре. Така че няма нужда да се превръщаш в маниак на тема контрол и да следиш дали всеки работи от 9 до 6. Да, може да се съмняваш в работоспособността на хората си, но не го показвай. Няма нужда от срещи всеки ден и тормоз в извън работно време. Рискуваш да напуснат, или да избягат в Португалия. Там наскоро приеха закон, според който ако шефът търси служител извън работно време, го чака глоба

Добър период за провеждане на срещи е веднъж на седмица. Така могат да се обсъдят повече задачи, а и всеки да разкаже любопитна случка. Пък и хората имат нужда от подобно масово интернет видео социализиране. 

Бъди организиран при дистанционно менажиране

Всеки лидер или шеф задава пример. Много впечатляващо е да си напълно подготвен за дадена среща. Да се чудиш къде си заврял листа с графика може да е готино на среща за по бира след работа, но не и за онлайн сбирка. Работата ще върви по-лесно, ако задачите бъдат поставени по ясен начин и навреме. Освен това ненужно дългите онлайн срещи не могат да бъдат запълнени с разговори за мачовете в последните дни. Хората очакват онлайн срещите да са максимално стегнати и подредени. И в тях да има ясни граници.

дистанционно менажиране на екипи се прави с добре организирани онлайн срещи

Слушай и бъди на разположение

За всеки човек е добре да слуша и да чува, което му казват събеседниците. А това става особено важно, когато идва от устата на някой колега. Ще има въпроси – добре е шефът да има отговор на всички. Добре е и ясно да каже дали има уволнения, повишения, бонуси и т.н. Освен това е ключово да се намери точният канал за комуникация с всеки. А дали ще е телефон, имейл, видео среща или дори кратка среща на живо – хората се чувстват комфортно по различен начин.

Огромно предизвикателство за хоум офис работата е и личното положение. Някои хора са с половинки, други – с деца, трети имат на разположение цял празен апартамент, четвърти се чувстват по-комфортно в парка, пети могат да имат лични проблеми. Добрият мениджър ще е наясно с повечето подробности и ще знае, че всеки случай е уникален. И ще е наясно, че няма да е перфектно. 

Софтуер за срещи – безусловна необходимост за дистанционно менажиране

Всеки вече би трябвало да се докоснал до продуктите на Zoom, Google Hangouts и Microsoft Teams. Но все пак не забрявай, че интернет срещите са малко странни и притеснителни в началото. Някои хора дори продължават да не се сещат да си изключат микрофона, когато говорят на децата си. Така че трябва да бъдеш толерантен към леките неудачи в това отношение. Още повече – никой не е застрахован от издънка.

Инструменти за организиране на работния процес

Запознай екипа с инструменти за организиране на работния процес. Това е бъдещето – работа в облака или на сървъра, а не постоянно да се размятат файлове напред-назад. Със сигурен интернет това улеснява всички по веригата. Освен това с подобни инструменти всеки може да следи процеса. И да види, че е важна част от цялостния механизъм.

Подобни инструменти са miro, basecamp и monday. Всички са лесни за употреба, а имат и безплатни версии, които можеш да пробваш.  

Осигури ресурси за успешното дистанционно менажиране

Нов лаптоп? Оптичен интернет? Нови слушалки или камера? Като истински пълководец, шефът трябва да се погрижи бойната му част да е добре въоръжена. По-добрите оръжия печелят повече битки. А и подобна грижа действа мотивиращо на работниците. И в офисна, и в home office среда.

екипът ти ще е отличен при дистанционно менажиране с осигурени му точни ресурси

Без паника

Надяваме се, че знаеш, че това са думите на корицата на най-великата книга в историята на Вселената. Дълас Адамс – авторът на “Пътеводител на галактическия стопаджия” – е напълно прав. Както смехът е заразен, така са заразни и паниката, и спокойствието. Интернет предава тази зараза: ако босът изпадне в паника, тя се разпространява по веригата. Така че – чил и си носи хавлия. 

За финал

Дадохме няколко съвета за успешното дистанционно менажиране на екипи. Всеки от тях попада в категорията “лесно за казване и трудно за изпълнение”. Тези идеи изискват време, внимание и постоянство. Ако се постараш обаче, екипът ти ще бъде успешен и ще ти бъде благодарен. 

Искаш по-лесен съвет? Няма грижи – имаме и такъв! Вземи светкавичен и непрекъсваем GPON оптичен интернет с 5GHz Wi-Fi рутер от NetSurf. Така ще имаш силна безжична връзка за работата от вкъщи.