Шест тенденции за бума на новата телевизия

Само преди десетина-двайсет години гледането на телевизия беше съвсем различно – без онлайн стрийминг и интерактивност. Цели семейства се събираха в хола пред телевизора в жадно очакване на любимото си съдържание. Социалните медии ги нямаше и нямаше откъде предварително да научиш какво ще се случи в любимия сериал. Всички вкупом сумтяха, когато рекламна пауза прекъсваше така чакания филм в най-интригуващия момент.

Е, днес е съвсем различно. Сега всеки член на домакинството е вперил поглед в своето лично устройство и оттам гледа каквото му се гледа. Вижте шестте тенденции, които определиха гледането на новата телевизия.

1. ОНЛАЙН СТРИЙМИНГ – АВАНГАРДЪТ НА НОВАТА ТЕЛЕВИЗИЯ

Все повече и повече мрежи като Netflix, Hulu и Amazon възприемат мултиплатформения, многоекранен подход. Да, все още имаме телевизори в холовете си и все още гледаме съдържание по програма както преди половин век. Само че тази програма идва при теб все повече по интернет и това предизвиква нуждата от развитие на технологиите.

Дори и това динамично дигитализиране на телевизията обаче няма да намали водещата роля на качественото съдържание. Зрителят все още копнее за любимия си сериал, филм, шоу или мач и просто иска да се възползва от най-достъпния начин да му се наслади. Онлайн стриймингът за момента му осигурява точно това.

2. РАСТЯЩИЯТ МОБИЛЕН ДОСТЪП ДО ПРЕМИУМ СЪДЪРЖАНИЕ

При постоянното нарастване на възможностите за ползване на дигитален стрийминг, качественото ТВ съдържание вече не отива само при онези, които могат да си позволят най-скъпия пакет от кабелна телевизия. Все повече и повече хора имат нужните мобилни устройства и обхват да се възползват от стрийминг навсякъде и по всяко време. Още повече при наличието на непрекъсваем и бърз безжичен интернет.

Това доведе до нарастването на значението на телевизията пред киното. Оттам и до привличането на много талантливи автори на съдържание от втората към първата индустрия, смятана доскоро за по-низшата. Неслучайно зрителят днес не гледа само съдържание до 3 минути на мобилното си устройство, а цели шоупрограми и епизоди на сериали. Новата телевизия се измести от малкия екран към… по-малкия екран.

3. ПОВЕЧЕ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ЗРИТЕЛСКО УЧАСТИЕ В НОВАТА ТЕЛЕВИЗИЯ

Според доста източници вече над 85% от ТВ зрителите в САЩ използват и второ устройство, докато гледат телевизия. Често това са уебсайтове и социални мрежи като IMDB, Twitter и т.н. Това ангажира зрителя още повече с поглъщаното от екрана съдържание и му носи повече забава.

Тези термини – Second-screen television (телевизия на втори екран) и social TV (ТВ + социални медии) – не са нещо особено ново, но са все по-често срещани. Днес можеш от вкъщи само с натискане на няколко клавиша да променяш случващото се в далечно ТВ студио. Модерният зрител не иска да му говорят, той иска да се говори с него. Желае да прави коментари, да добавя информация към поднасяната история, да бъде чут.

4. ДВОЙСТВЕНАТА РОЛЯ НА СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ

Социалните медии могат да развалят ефекта от новата телевизия, но същевременно ангажират публиката, както вече стана дума. Чрез тях телевизионните босове имат възможността да имат по-пряка връзка с аудиторията. Хаштаговете и промоциите генерират все повече и повече взаимовръзка между телевизии и публика по време на и след излъчване на конкретно съдържание.

Проблемът

Зрителят днес е емоционално много по-обвързан с консумираното от екрана и, при нарастващия брой потребители на т.нар. „услуги по поискване“ и „биндж уочинг“, изниква опасност за масите. Той не може да се въздържа, предвид възможността да се свързва с други фенове на филми и сериали в социалните мрежи, и често разкрива развръзката, преди множеството останали да са изгледали епизода/филма.

Плюсовете

Има обаче и положителни аспекти на силата на социалните медии. В тях все повече телевизии експериментират с нови промоционални методи. Платформи като Snapchat и Vine стават все по-важни за маркетинга на всички индустрии, особено с насоченост към най-новите поколения.

5. РЕКЛАМИТЕ СЕ ГУБЯТ В НОВАТА ТЕЛЕВИЗИЯ

С напредването на технологиите в областта „интерактивна телевизия“ наблюдаваме стремителен ръст в бързо разпространяваща се „епидемия“: зрителят днес просто не гледа реклами. Вместо това телевизиите търсят различни начини да достигнат до аудиторията. Това става чрез интерактивни търговски практики, мобилно съдържание на втори екран или продуктово позициониране вътре в показваното съдържание.

6. ГОЛЕМИТЕ ДАННИ СА ГОЛЯМАТА РАБОТА

Големите данни – това е все по-значим термин както за рекламисти, така и за телевизионери. Тук говорим за поле, което третира начините за анализ и систематично извличане на информация от набори от данни, твърде големи или сложни за традиционния приложен софтуер за обработка на данни.

Рекламната индустрия влага стотици милиарди годишно за телевизионни реклами. Затова периодично се прави програмен и базиран на аудиторията таргетинг. Все пак едно е да искаш да се целиш в 18-30-годишно момиче, гледащо ТВ съдържание на таблет в избран от него самото момент, друго е да уцелиш 55-годишен мъж, гледащ дадено съдържание в реално време на обикновен телевизор. Сега данните определят съдържанието. И все повече ще го правят.

Производителите на ТВ програма пък използват аналитиката, за да следят какво се случва в реално време и да разберат как да ангажират зрителите за по-дълъг период. Това ги поставя в най-добрата възможна позиция да създават съдържание, което е директно повлияно от това какво се случва в настоящия момент.

ЗА ФИНАЛ

Видяхте кои шест тенденции обусловиха гледането на новата телевизия от новите зрители в новото време. Телевизорът като модерна версия на семейното огнище е вече минало, което скоро ще бъде безвъзвратно изгубено. NetSurf премина заедно с теб през целия този етап на развитие и ще те преведе плавно и във всяка новост.

Затова ползвай нашите фантастични пакети от телевизия и, с помощта и на непрекъсваемия ни и бърз интернет, ще си винаги на гребена на вълната. От която и да е точка в България или чужбина ще можеш да гледаш на живо в реално време любимото си съдържание от над 30 канала с мобилното ни приложение NetSurf Play. Новото време с новата телевизия е тук и връщане назад вече няма.